Wednesday, February 16, 2011

kenangan~

mimpi~

malam tadi....

saya terjaga dari mimpi....

mimpi yang saya anggap ngeri...

tapi membuat saya sedar sesuatu...

awak muncul berpakaian serba putih...

wajah awak sangat gembira..

awak capai tangan saya dan menarik saya...

saya dapat rasakan yang seolah-olah awak pegang tangan saya...

awak bawa saya berjalan...

perjalanan yang jauh...

perjalanan yang tidak membosankan...

awak membawa saya ke suatu tempat yang gelap...

saya melihat kedalamnya...

saya nampak diri saya yang sekarang...

panas baran,suka meninggi suara,tidak menghormati orang lain...

saya tanya awak....

"apa yang awak mahu tunjuk pada saya...??"

awak tersenyum...

awak bawa saya berjalan...

kali ini tempat itu cerah...

saya melihat kedalamnya...

saya terkejut...

saya tidak lagi seperti sekarang...

saya tidak marah orang...

malah saya mudah beri kemaafan pada orang...

saya diperlakukan dengan teruk sekali...

saya hanya berkata...

"Astaghfirullah...tak mengapa,bukan salah kamu"

saya bertanya..."apa yang berlaku..??"

awak tersenyum lagi...

awak bawa saya ke satu tempat orang berhimpun...

saya lihat ahli keluarga awak dan saya berkumpul...

arwah abang saya turut ada...

awak membawa saya..

pada satu tempat yang ramai anak kecil berkumpul...

saya bertanya lagi...

"siapa anak-anak kecil ini...??"

kali ini awak menjawab...

"mereka ini anak-anak kita,terima kasih kerana berubah kerana Allah.."

saya terjaga dari mimpi...

saya menangis teresak-esak...

saya sedar akan kesilapan saya dahulu...

terima kasih Ya Allah kerana telah membuat aku sedar...

terima kasih awak sebab membuat saya sedar...

kini saya yakin...

sesuatu perlu saya lakukan...

dilakukan kerana Allah....

moga MIMPI ini jadi kenyataan...


No comments:

Post a Comment